Pelawat

free counters

Pengujung Istimewa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Join us here

Jumaat, Jun 10, 2011

Duit Malaysia ada lambang Freemanson

Ni kita bincang pulak mengenai logo Bank Negara Malaysia.. Mungkin dikatakan kebetulan pada penulisan saya daripada rakan-rakan dahulu mengenai duit RM1 kita.. jadi ini merupakan satu bukti lagi yang duit kita mengalami palitan lambang/simbol dakyah Freemason ini. Illuminati dan Freemason adalah 1 bentuk komuniti yang sama seperti mana HIV/AIDS.  virus yang bahaya!! ini bukan tuduhan tetapi pembaca menilai sendiri.. saya tidak ada bukti kukuh menuduh BNM, tetapi kebarangkalian mungkin ada..


anda lihat sendiri duit RM10 kita.. lepas tu lihat jugak di sebelah kiri duit RM1 kita.. kemungkinan lagikah?




ok.. ini cakap pasal kijang pulak.. setakat pencarian saya.. tidak ada sekor kijang pun sepanjang ekor lambang BNM yang melentik sampai separuh badan. bentuk macam anjing dah.. Siap dengan BULAN & MATAHARI pulak tu. Saya dan tunjukkan kijang betol yang hidup, jata negeri kelantan yang guna kijang jugak, pun ekor pendek jugak.. Lepas tu yang duit syiling emas atau dikenali sebagai kijang emas dikeluarkan BNM sendiri pun ekor pendek!! kenapa dalam logo ekor panjang!! pelik bin ajaib.. budak umur berapa lukis tu?

*Tapi kalau pembaca ada bukti kijang ekor panjang, saya akan buang post ini serta merta, sila tinggalkan link di komen atau chatbox
Untuk makluman bulan dan matahari merupakan sembahan masyarakat pada zaman dahulu, ataupun lebih dikenali masyarakat yang menganut agama pagan(menyembah alam).  Masyarakat Mesir Purba telah dicatatkan menyembah matahari sebagai tuhan yang dikenali sebagai Amon-Re (Tuhan Matahari bermata satu). Catatan ini sering ditemui melalui ukiran pada makam Firaun dan Pyramid




Manakala anjing itu pula kelihatan sperti PharaohDog/Pharaoh Hound yang merupakan lambang kepada Mesir Kuno. Lambang anjing pada masyarakat mesir kuno juga melambangkan Dewa Anubis. Lambang ini sememangnya salah satu simbol identiti bagi pergerakan Freemason.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan