Pelawat

free counters

Pengujung Istimewa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Join us here

Sabtu, Julai 16, 2011

Stadium berharga 87juta bukan milik kelantan


The Red Warriors

Saat para penyokong The Red Warriors berhimpun bersama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan dijanjikan sebuah stadium ...
Kami masih ingat berita ini:
Rakyat Kelantan bakal mendapat sebuah stadium baru sekiranya BN berjaya merampas kembali negeri itu pada pilihan raya umum akan datang.

Itu janji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kepada rakyat Kelantan yang mahu sebuah stadium baru dibina bagi menggantikan stadium Sultan Muhammad Keempat, yang semakin uzur.

Kata Najib, bagi membuktikan komitmen kerajaan pusat, janji itu akan dijadikan sebahagian manifesto pilihan raya BN Kelantan yang dijangka berlangsung tidak lama lagi.

"Dalam zaman ICT ni, stadium Kelantan masih ada orang yang 'rukas' (panjat) untuk tukar 'scoreboard'. Inilah yang akan jadi kalau letak orang yang kurang kemampuan di tempat orang yang sepatutnya lebih berkemampuan...jadilah stadium 'rukas'.

"Tapi kalau malam ini diumumkan BN kuasai Kelantan, esok ambo (saya) buat stadium yang cantik dengan sistem scoreboard terkini," katanya yang disambut sorakan 15,000 rakyat.

Perdana Menteri berucap pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat dan pasukan bola sepak Kelantan, The Red Warriors, di Sekolah Kebangsaan Machang 1 hari ini, yang turut dihadiri beberapa pemain skuad Kijang itu.

Dan hari ini pula...
BANDAR TUN ABDUL RAZAK, 7 Julai (Bernama) -- Datuk Seri Najib Tun Razak Khamis mengumumkan bahawa pasukan bola sepak Felda United bakal memiliki stadium sendiri yang akan dibina di bandar ini yang sebelum ini dikenali Bandar Pusat Jengka.

Perdana Menteri, yang memberikan perhatian khusus kepada pembangunan Felda, berkata stadium itu akan dibina dengan kos RM87.9 juta.

"Pembinaan stadium ini dengan kos RM87.9 juta adalah sebahagian daripada peruntukan RM250 juta bagi projek pembangunan bersepadu di Bandar Tun Abdul Razak ini," katanya ketika berucap merasmikan Hari Peneroka 2011 di sini hari ini.

Pasukan Felda United kini beraksi dalam Liga Super dan tidak mempunyai stadium khusus sebagai gelanggang sendiri.

Najib, yang sentiasa mengikuti perkembangan Felda United dalam perlawanan-perlawanannya dalam liga tempatan, berharap pasukan itu akan mendapat sokongan padu daripada warga peneroka khususnya yang tinggal di sekitar wilayah Jengka dan Mempaga.

"Walaupun Felda United kena belasah dengan jaringan gol yang besar 6-2 kepada Terengganu malam tadi (dalam Liga Super), itu tidak menjadi masalah. Saya harap dengan adanya stadium sendiri ia mampu melonjakkan nama Felda United di masa depan," katanya.

Stadium berkenaan dijangka siap dibina dalam tempoh tiga tahun.

-- BERNAMA
dan paling  kita juga tidak lupa...Felda baru sahaja pinjam  RM6 bilion dari tabung KWSP...
"Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan, berkata KWSP meluluskan pinjaman sebanyak RM6.5 bilion kepada FELDA dan daripada jumlah itu sebanyak RM3.5 bilion sudah dibelanjakan."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan