Pelawat

free counters

Pengujung Istimewa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Join us here

Sabtu, November 03, 2012

Pintu gerbang moden di bukit bunga



CIQ Bukit Bunga pintu gerbang moden
CIQ Bukit Bunga yang lebih moden dan kondusif sedia perkhidmatan cekap dan selesa.
JELI – Kompleks Kastam, Imigresen, dan Kuarantin (CIQ) Bukit Bunga merupakan pintu gerbang moden untuk rakyat dua negara dalam membangunkan sosio ekonomi setempat.

Penduduk, Zahari Jaafar, 53, berkata, CIQ mula beroperasi awal tahun lalu itu memberi banyak kemudahan dan keselesaan buat penduduk di dua negara berjiran, khususnya di kawasan Buketa, Selatan Thai dan Bukit Bunga.

Menurutnya, dahulu, orang ramai perlu naiki perahu tambang untuk ke seberang, sehingga sanggup bahayakan keselamatan kerana tiada laluan lain lebih cepat.

“Kini penduduk tempatan boleh menarik nafas lega kerana mampu berulang alik dengan lebih mudah bagi menjalankan aktiviti harian seperti berniaga.

“CIQ ini lebih besar serta selesa, perkhidmatan juga lebih cekap jadi kita tidak perlu beratur atau bersesak-sesak ketika waktu puncak,” katanya.
Tambahnya, pintu gerbang moden itu juga mempengaruhi pembangunan pesat sosioekonomi masyarakat setempat yang bergantung kepada aktiviti perniagaan.

Zahari berkata, malah ada yang menjadikan laluan setiap hari kerana masih mempunyai saudara mara yang menetap di Buketa.

“Memang banyak manfaat penduduk dapat, berbanding dahulu rakyat kena bersyukur dengan kemudahan yang diusahakan untuk mereka,” katanya.

sumber

Tiada ulasan:

Catat Ulasan