Pelawat

free counters

Pengujung Istimewa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Join us here

Ahad, Februari 05, 2012

Bakal Mewarisi Takhta Negeri2 Melayu

Segmen baru iaitu PEWARIS akan memaparkan kisah pewaris takhta utama bagi Negeri Melayu yang beraja.Meraka ialah Raja Muda,Tengku Mahkota, dan juga Yang Dipertuan Muda sesebuah negeri.Berikut senarai pewaris takhta utama bagi 9 negeri-negeri Melayu :

DYTM Raja Muda Perlis Tuanku Syed Faizzudin Ibni Tuanku Syed Putra Jamalullail,D.K.,S.P.M.P.


DYTM Raja Muda Kedah Tunku Haji Abdul Malik Ibni Almarhum Sultan Badlishah,D.K.,D.K.H.,D.K.(Terengganu),D.K.(Selangor),S.P.M.K.,S.P.C.M.,S.P.M.J.,D.A.(Sarawak),P.S.B.



 DYTM Raja Muda Perak Raja Dr Nazrin Shah Ibni Sultan Azlan Muhibbudin Shah,D.K.,D.K.S.A.,D.K.A.,D.K.11 (Selangor),S.P.C.M.,S.P.T.S.,S.P.M.P.(Perlis),PhD(Harvard).




DYTM Raja Muda Selangor Tengku Amir Shah Ibni Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj,D.K.,S.P.M.S.,S.S.I.S.,S.P.M.K.(Kelantan).


Yang Amat Mulia Tunku Besar Seri Menanti Tunku Ali Redhauddin Ibni Tuanku Muhriz,D.K.Y.R.


Duli Yang Amat Mulia Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Ibni Sultan Ismail.


Ke Bawah Duli Yang Teramat Mulia Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Ibni Sultan Haji Ahmad Shah,D.K.,S.S.A.P.,S.I.M.P.,D.K.(Terengganu),D.K.(Johor),S.P.M.J.,P.A.T.


 Yang Teramat Mulia Tengku Mahkota Kelantan Dr Tengku Muhammad Faiz Petra Ibni Sultan Yahya Petra,D.K.,S.P.M.K. 


Duli Yang Teramat Mulia Yang Dipertuan Muda Terengganu Tengku Muhammad Ismail Ibni Sultan Mizan Zainal Abidin,D.K.,D.K.R.,S.S.M.Z.



Segmen PEWARIS ini akan memaparkan kisah putera-putera raja ini yang suatu hari nanti bakal menduduki takhta kerajaan negeri masing-masing.Daulat Tuanku,semoga selamat bersemayam diatas takhta

Tiada ulasan:

Catat Ulasan