Pelawat

free counters

Pengujung Istimewa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Join us here

Rabu, Disember 07, 2011

Gelombang Hijau terus mekar


"Mersing,4hb Dis 2011. Gelombang hijau akan terus mekar melebarkan  sayap penguasaannya di dunia  ini setelah kejatuhan gelombang ‘merah’ dan ‘kuning’ (merujuk kepada fahaman komunis dan kapitalis) yang gagal menyelesaikan permasalahan yang berlaku di dunia pada hari ini.

Demikian tegas Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Yb. Dato’ Tuan Guru Hj Harun Taib ketika menyampaikan ucapan dan ulasan dalam satu majlis Forum Maal anjuran PAS Kawasan Mersing dengan kerjasama Dewan Ulamak PAS Pusat yang bertajuk ‘ Umat Islam dan Cabaran Semasa’.

Menurut beliau lagi, Allah s.w.t telah menjanjikan kemenangan kepada perjuangan Islam. Perkembangan mutakhir yang berlaku di timur tengah telah membuktikan bahwa  teori yang menyatakan bahawa ‘hijau’ akan mengambil alih penguasaan yang didominasikan oleh ‘merah’ dan ‘kuning adalah satu perkara yang realiti dan bukannya hanya sekadar teori semata-mata. Bahkan ianya diperkukuhkan lagi dengan keyakinan janji kemenangan Islam oleh Allah s.w.t.
Beliau juga turut menyentuh tentang matlamat utama daripada hijrah, menurut beliau hijrah yang dilakukan oleh Rasulullah s.a.w bukan sebarangan hijrah tetapi ianya merupakan taktik dan strategi Rasulullah dalam membentuk sebuah negara Islam yang ditegakkan di dalamnya segala kandungan Al-Quran dan apa sahaja wahyu yang diturunkan kepada Rasulullah s.a.w.
Beliau yang juga merupakan Adun Manir  menegaskan demikian dihadapan lebih kurang 500 hadirin yang telah memenuhi dewan sejak daripada maghrib untuk mendengar  taujihat dan ucapan daripada para barisan kepimpinan Dewan Ulamak PAS Pusat yang diadakan di Markas PAS Air Merah, Mersing. Kebanyakan para hadirin terdiri daripada penduduk tempatan dan para penyokong PAS.
Selain beliau, Dr. Mahfodz iaitu Naib Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat merangkap Pesuruhjaya Badan Perhubungan PAS Johor dan Dr. Khairuddin , Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat turut menjadi panel forum pada malam itu. Forum tersebut dimoderatorkan oleh Penolong Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat, Ustaz Ismi Taib.
Forum tersebut berakhir dengan jamuan rakyat bersama kepimpinan Dewan Ulamak PAS , Negeri dan Kawasan.
sumber:

http://ulama.pas.org.my" 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan