Pelawat

free counters

Pengujung Istimewa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Join us here

Khamis, November 18, 2010

Jambatan runtuh di Pahang


Utusan Malaysia . KUALA LIPIS 17 Nov. 2010

Ibadah korban di tujuh kampung di Cheka Satu, dekat sini terjejas apabila jambatan kayu di Sungai Jelai runtuh dihanyutkan arus deras kelmarin. Lima penempatan yang terputus hubungan itu ialah Kampung Gemuncur, Kampung Baru, Kampung Tanjung Jelai, Kampung Batu Bor, Kampung Batu Tunggal, Kampung Talus dan Kampung Batu Balak.


"

Difahamkan, penduduk terbabit menggunakan jambatan yang diperbuat daripada kayu balak itu sejak 20 tahun lalu untuk berulang alik menjalankan urusan harian. Ismayatim berharap kerajaan dapat membina segera jambatan konkrit agar penduduk lebih selesa menyeberang Sungai Jelai dan tidak menghadapi kesukaran ketika musim banjir.  ''Pada tahun ini sahaja, dua kali jambatan itu runtuh dihanyutkan banjir sehingga menimbulkan kesukaran kepada penduduk dan pelajar ke sekolah di Mela dan Kerambit. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1118&pub=Utusan_Malaysia&sec=Pahang&pg=wp_03.htm  
(DATUK SERI NAJIB TUN RAZAK MAHU UMNO SERTA SEMUA SAYAP PARTI MENGADAKAN LEBIH BANYAK PROGRAM BERBENTUK MENDAMPINGI RAKYAT DI KAWASAN-KAWASAN YANG DIKUASAI PEMBANGKANG DAN BUKANNYA DI KAWASAN SELAMAT.- UTUSAN MALAYSIA 17 OKT. 2010) 
Patutlah Laporan Ketua Audit Negara 2009 dedahkan banyak kelemahan di Pahang. Apakan daya, rakyat Pahang majoriti bukannya baca Laporan Ketua Audit Negara ni, TV3 , TV1 dan Utusan pun apa kisah.
Kelemahan kerajaan dalam Laporan Audit di http://amkns.blogspot.com/2010/11/banyak-projek-sakit-di-pahang.html  
Harakah, Suara Keadilan dan Roket pun tak banyak siar masalah rakyat Pahang, macam dah tahu je, Pahang ni kawasan paling selamat UMNO di muka bumi ini. 
Bacalah sendiri di bawah ini keluhan rakyat Pahang yang sering dipinggirkan sebab ini kawasan paling selamat UMNO di Malaysia. 
Rakyat Pahang Gadai Nyawa Jambatan Gantung Usanghttp://amkns.blogspot.com/2010/06/rakyat-pahang-gadai-nyawa-jambatan.html  
Bekalan air kritikal di Pulau Tioman

4 tahun janji rumah kos rendah di Pulau Tioman tak siap-siap

Rakyat Pahang rayu bekalan air bersih
Kilang Simen di Pahang akan musnahkan Alam Sekitarhttp://amkns.blogspot.com/2010/06/kilang-simen-di-pahang-akan-musnahkan.html 
Penduduk Pahang derita bau busuk air najis

Pemandu van jenazah Pahang rayu rumah PPRT
 
Longkang di Pahang semakin besar akibat hakisan membimbangkan
 
Sejak Bila TNB bertindak macam samseng ?
 
Dua budak kenit kini kesempitan hidup
  "
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan