Pelawat

free counters

Pengujung Istimewa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Join us here

Khamis, September 16, 2010

Empayar Melayu Siam Islam Kedah

>>MAHARAJA CHINA ISLAM SAI TEE SUNG DARI DINASTI TANG

KUNING adalah warna Maharaja China, begitu juga warna raja-raja siam islam seperti tercatat dalam Undang Undang Kedah. Raja-raja siam islam ini adalah raja-raja melayu hari ini. Di Islamkan oleh utusan baginda Rasullullah SAW bernama Saad Bin Waqas dalam tahun 650 masihi di negeri China. 
  
Laksemana Cheng Ho @ Syed Ajjal

Menyelia wilayah Maharaja China Dinasti Ming di Selat Melaka dan Nusantara kerana berada dibawah naungan Maharaja Islam itu. Lihat gambar Naga pada baju baginda. Ayah dan datuk Cheng Ho turut pernah mengerjakan Haji ke Tanah Suci Mekah. Ada catatan yang menyebut Cheng Ho mempunyai 2 orang adinda perempuan. Seorang puteri itu kami ketahui berkahwin dengan Sultan Rijaluddin Mohammad Johan Syah di kenali sebagai Puteri Lindungan Bulan bersemayam di Kota Naga. Sementara seorang lagi puteri kami tidak mengetahui. Namun begitu, sebagai makluman cerita Puteri Lindungan Bulan ini terdapat banyak versi termasuklah versi Acheh. Mungkinkah seorang lagi puteri ini dikahwinkan dengan Putera Raja disana? 

>>BENDERA TENTERA CHINA ISLAM

Me Rong - Naga Laut, Maha - Pembesar-, Wang Ser -puak tentera (bangsa harimau). Bendera ini dijumpai dalam website Maharaja China semenjak tahun 1996 lagi. Sekarang bendera ini muncul semula tanpa kalimah diatas.Nampak gayanya ada pihak yang belum berpuas hati dan masih cuba menggelapkan sejarah bangsa Melayu dari rumpun Siam ini dengan membuang kalimah tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan